Duits modemerk Brax ondergaat rebranding
bezig met laden...
Duits modemerk Brax richt zijn pijlen op de jongere doelgroep en ondergaat een rebranding. De nieuwe koers van het merk brengt een concept met nieuw kleurenpallet, typografie en ontwerpelementen met zich mee, zo wordt bekendgemaakt in een persbericht. De rebranding moet bijdragen aan de toekomstige groeistrategie van het merk.
Het nieuwe concept definieert de doelstellingen voor de betreffende productgroep en de branding. Men kan de rebranding herkennen aan het nieuwe kleurenpalet dat de kleuren Dark Grey, Riviera en White Sand bevat. De rebranding wordt geleidelijk ingevoerd en is zichtbaar vanaf de SS25-collectie.
Volgens Marc Freyberg, Managing Director bij Brax, was het na 25 jaar tijd om de uitstraling van het merk opnieuw onder de loep te nemen. “Het nieuwe logo, de branding code en richtlijnen voor productcommunicatie en het ontwerp van onze eigen winkels en verkoopruimtes zorgen voor een consistente merkaanwezigheid in de toekomst.”