Duror neemt herenlabel Zilton over en versterkt zijn positie op de nationale en internationale markt
bezig met laden...
Duror (durable comme de l'or), moederbedrijf van het Belgische dames- en herenmodemerk Terre Bleue, heeft het Belgische herenlabel Zilton overgenomen. Dit kondigt het bedrijf aan in een persbericht. Het Belgische modehuis schrijft op deze manier zijn positie op de herenmarkt te willen versterken.
Naast versterking op de nationale en internationale markt heeft de samenwerking tussen de twee labels Terre Bleue en Zilton volgens het persbericht als doel ‘om de kennis, expertise en best practices op het gebied van inkoop, verkoop, marketing, klantgerichtheid te delen’.
“We zijn bijzonder enthousiast dat we de krachten bundelen met een financieel gezond Belgisch modebedrijf”, vertelt Dirk Perquy, CEO van Terre Bleue, in het bericht. “Zilton heeft net als Terre Bleue een geschiedenis als familiebedrijf. Er heerst een bedrijfscultuur waarin dezelfde waarden centraal staan: eerlijkheid, respect en klantgerichtheid. We hebben met Zilton ook de sterke heritage gemeen, de jarenlange passie voor creativiteit, mooie materialen, kwaliteit en pasvorm. Met dit samengaan willen we ons geloof in de Belgische modemarkt enerzijds en in de multimerken boetieks anderzijds benadrukken.”
Paul Declercq, CEO van Zilton, zal nog gedurende enkele seizoenen de creatieve leiding op zich blijven nemen. Op die manier blijft volgens het persbericht de continuïteit van Zilton gegarandeerd.
Over Terre Blue
Terre Bleue startte meer dan 17 jaar geleden met een collectie dameskleding. 10 jaar geleden voegde het merk daar een herencollectie aan toe. Het Belgische modemerk heeft 16 eigen winkels en een webshop, De kleding wordt verkocht in meer dan 250 multimerkenwinkels. Terre Bleue maakt deel uit van het familiebedrijf Duror dat werd opgericht in 1938.
Over Zilton
Het herenlabel Zilton is een familiebedrijf opgericht in 1898. Zilton wordt verkocht in meer dan 200 multimerkenwinkels in binnen-en buitenland.
Beeld: Terre Bleue, Zilton