Ecco behaalt recordwinst in boekjaar 2018
bezig met laden...
Voor Ecco is het afgelopen jaar een recordjaar geweest, zo meldt Ecco Sko A/S in een persbericht. De netto omzet steeg naar 1,31 miljard euro en de winst voor belasting bereikte 201 miljoen euro. Onderaan de streep kwam de winst neer op 148 miljoen euro.
“Het geeft veel voldoening voor de werknemers om te zien dat al hun harde werk en enthousiasme beloond wordt met deze goede resultaten,” aldus Ecco CEO Steen Borgholm in het bericht. “Zeker wanneer rekening wordt gehouden met het feit dat de retail industrie door een moeilijke periode gaat en veel uitdagingen voorgeschoteld krijgt.”
Omzet van 1,3 miljard euro voor Ecco in boekjaar 2018
Direct-to-consumer retail omzet nam toe met 10 procent en online nam de omzet met 36 procent toe in het boekjaar 2018. Noord-Amerika en Azië deden het vooral goed met een toename van 13 en 11 procent. De EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) blijft de meeste omzet opleveren voor Ecco Sko A/S, zo blijkt uit het verslag. In het gebied werd 484 miljoen euro omgezet, een kleine 16 miljoen euro minder dan in 2017. In Noord-Amerika groeide de omzet naar een bedrag van 266 miljoen euro en in Azië nam de omzet toe naar 430 miljoen euro. Schoenen blijven de topcategorie met een omzet van 1,1 miljard euro. Accessoires brachten 45,5 miljoen euro euro. Meer dan vijftig procent van alle Ecco schoenen werden tijdens het boekjaar verkocht in concept stores, aldus het Deense bedrijf in het jaarverslag.
“In een jaar komt Ecco met miljoenen consumenten in aanraking. We hebben nog een hoop te doen om onze potentie volledig waar te maken op het gebied van marketing, verkoop en ons operationele model. Verdere investeringen voor de ontwikkeling van nieuwe producten zullen ons helpen om een duurzame en gezonde groei te realiseren voor Ecco in de komende jaren,” aldus Borgholm.
Beeld via Ecco Sko A/S newsroom