Het Italiaanse private-equityfonds DGPA verkoopt zijn meerderheidsaandeel van 75 procent in het Italiaanse mode- en schoenenmerk Golden Goose Deluxe Brand aan Ergon Capital Partners. Dat heeft Women’s Wear Daily bekend gemaakt.

Zignano Holding investeert samen met Ergon door een minderheidsaandeel in het luxe merk te nemen. Hoeveel de transactie waard is, is vooralsnog onbekend. In 2013 kocht DGPA het Venetiaanse merk voor 45 miljoen euro.

Het overige aandeel van 25 procent blijft in handen van oprichters en creatief directeuren Alessandro Gallo en Francesca Rinaldo. DGPA CEO Roberta Benaglia blijft tevens CEO van Golden Goose, dat vooral bekend staat om zijn stoere gympen met luxe details.

”Golden Goose Deluxe Brand is zeer goed gepositioneerd in het luxe marktsegment, dankzij de kwaliteit en het onderzoek die zijn producten kenmerkt, het vermogen een trendy product te creëren dat een duurzaam icoon wordt, zowel als de samenhang en sterke identiteit van zijn stijl, die de basis vormen voor aanhoudende groei in de komende jaren,” zei Benaglia in een interview met WWD. “We zijn blij met Ergon als onze meerderheidsaandeelhouder; het zal ons helpen ons bedrijf verder te ontwikklen.”

Golden Goose, dat in 2010 werd opgericht, verwacht 2015 af te sluiten met een omzet van 70 miljoen euro. Dat betekent een verdriedubbeling van de omzet in drie jaar. Het merk heeft flagshipstores in Amsterdam, Milaan, Parijs, New York, Tokyo, Beirut en Seoul. Het wordt onder andere ook verkocht bij Luuks in Amsterdam. Dit jaar zullen meer filialen worden geopend, waaronder in Dubai en Hongkong. In 2016 wordt naar alle waarschijnlijkheid een locatie in Londen geopend.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN