EssilorLuxottica lanceert een brillencollectie voor Diesel
bezig met laden...
EssilorLuxottica, het moederbedrijf van onder andere brillenmerken Pearle, Ray-Ban en Oakley, lanceert zijn eerste Diesel-brillencollectie in 2025. EssilorLuxottica en Diesel hebben een licentieovereenkomst getekend voor het ontwerp, de productie en de wereldwijde distributie van Diesel-brillen.
Het bedrijf deelt in een persbericht dat de overeenkomst onmiddellijk van kracht zal zijn tot 31 december 2029, met een automatische verlengingsoptie van nog eens vijf jaar. De eerste collectie onder de overeenkomst zal vanaf het eerste kwartaal van 2025 op de markt verkrijgbaar zijn.
“We bewonderen Renzo Rosso al lang vanwege zijn ondernemersvisie en zijn onconventionele aanpak. We zijn verheugd om die geest met consumenten over de hele wereld te delen en hen innovatieve en zeer creatieve brillen te bieden die uniek zijn voor Renzo en het Diesel-DNA”, aldus Francesco Milleri, voorzitter en CEO van EssilorLuxottica.
Het bedrijf voegde eraan toe dat de nieuwe collecties worden ontwikkeld onder leiding van creatief directeur Glenn Martens van Diesel en op een gedurfde en oneerbiedige manier zullen spelen met materialen en technologieën, waarbij Diesel's groeiende basis van Gen Z-merkbouwers zal worden omarmd en genderloze producten voor diverse achtergronden zullen worden aangeboden.
“Ik ben er zeker van dat deze overeenkomst een mijlpaal zal markeren op het nieuwe pad van Diesel en zal bijdragen aan het consolideren van zijn mondiale positionering”, aldus Renzo Rosso, voorzitter van OTB Group en oprichter van Diesel.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited UK. Vertaling en bewerking door Susan Zijp.