EssilorLuxottica noteert eencijferige groei in eerste kwartaal boekjaar 2023
bezig met laden...
Brillenbedrijf EssilorLuxottica, de producent van onder andere Ray-Ban brillen, noteert een omzet van 6,2 miljard euro in het eerste kwartaal van financieel jaar 2023. De omzet ligt daarmee 9,7 procent boven het omzetniveau van 2022, zo maakt EssilorLuxottica bekend in een kwartaalverslag.
Een van de hoogste groeipercentages wordt behaald in Azië-Pacific, waar de omzet met twaalf procent stijgt. Na Azië-Pacific volgt Latin-Amerika met 11,5 procent. De EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) en Noord-Amerika groeien minder hard met 8,9 procent en zeven procent. Dit zijn echter wel de regio’s waar nog steeds de meeste omzet wordt gegenereerd.
De EMEA-regio noteert een omzet van 2,2 miljard euro, waarbij het ‘Professional Solutions’-segment groeide met hoge cijfers dankzij de belangrijke markten in Frankrijk, Italië en Spanje. Product specifiek, waren merklenzen en monturen voor luxe zonnebrillen de motor van de omzetgroei. Wat de kanalen betreft, leverden onafhankelijke opticiens en winkelketens een positieve bijdrage.