EssilorLuxottica toont verrassend sterke groei in eerste halfjaar
De brillenreus EssilorLuxottica heeft in het eerste halfjaar meer omzet behaald dan verwacht.
De omzet steeg met 7,3 procent tot ruim 14 miljard euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo maakte het Frans-Italiaanse bedrijf maandagavond bekend in Charenton-le-Pont. Op basis van de huidige wisselkoersen was de groei met 5,5 procent iets lager.
De groep, met brillenmerken zoals Burberry, Oakley en Ray-Ban, presteerde goed in alle regio's behalve Latijns-Amerika. In het eerste halfjaar verdiende het bedrijf, gecorrigeerd voor bijzondere posten, bijna 1,8 miljard euro.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET