• Home
  • Nieuws
  • Business
  • EssilorLuxottica ziet omzet stijgen in het eerste kwartaal

EssilorLuxottica ziet omzet stijgen in het eerste kwartaal

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Credits: Via GrandVision

EssilorLuxottica, het moederbedrijf van onder andere brillenmerken Pearle, Ray-Ban en Oakley, laat in het eerste kwartaal omzetgroei zien vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De positieve cijfers zijn ondanks tegenvallende groei in zijn grootse markt, blijkt uit het financiële verslag van het bedrijf.

De omzet van januari tot en met maart komt neer op 6,34 miljard euro. Dit staat gelijk aan een omzetgroei van 5,5 procent op constante basis vergeleken met vorig jaar.

De best presterende regio's waren EMEA, Azië-Pacific en Latijns-Amerika, terwijl Noord-Amerika - de grootste markt van de groep - 1,7 procent groeide op constante basis. Dit cijfer is lager dan verwacht, mede door de ‘zwakke verkooptrend’ in de regio, aldus het bedrijf.

Het moederbedrijf van Ray-Ban bevestigt in het financiële verslag eerdere doelstellingen. Onder andere zijn doel om ‘mid-single-digit’ jaarlijkse groei te halen tot het einde van 2026. Het bedrijf verwacht een omzetgroei tussen de 19 en 20 procent tegen het einde van die periode.

Het Italiaanse EssilorLuxottica is moederbedrijf van winkelketens actief in de Benelux. Een greep uit de lijst: Pearle, Eyewish, Oakley, Grandoptical en Oliver Peoples.

EssilorLuxottica