Eurazeo verkoopt het minderheidsbelang in modemerk Moncler. Dit kondigt het bedrijf aan in een persbericht. Eurazeo meldt dat het de missie, die het acht jaar tijdens het nemen van het minderheidsbelang, heeft voltooid. De groep wilde Moncler helpen transformeren naar een internationaal icoon in de outerwear- en accessoiresmarkt.

Eurazeo nam in 2011 een belang van 45 procent in Moncler ter waarde van 930 miljoen euro. De groep heeft de afgelopen jaren het aandeel in het bedrijf steeds meer verminderd en verkoopt nu de overige 4,8 procent.

”Eurazeo en Virginie [de CEO van Eurazeo, red] zijn een belangrijk onderdeel geweest van de Moncler familie sinds we zijn gaan samenwerken nog voor de beursgang van het bedrijf. De langetermijnvisie van Eurazeo, de heldere strategie en het internationale bereik is van grote waarde voor ons geweest,” aldus CEO van Moncler, Remo Ruffini. “Dit is een voorbeeld van een aandeelhouder die verantwoordelijk en behulpzaam is geweest tijdens de partnerschap. Ik ben verheugd dat Virginie heeft ingestemd om aan te blijven in de directie.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN