Euretco verwerft rechten The Athlete’s Foot in België
bezig met laden...
Sportketen The Athlete’s Foot komt naar België. Retailservice-organisatie Euretco heeft de rechten verworven om het winkelconcept in België te lanceren. Dat meldt The Athlete’s Foot in een persbericht.
Met The Athlete’s Foot krijgt België er een nieuw winkelconcept bij, waarbij ‘sneakers gekoppeld worden aan sportmode’, meldt het bedrijf. Steve Evers, directeur van Euretco en commissaris bij IIC International, benadrukt de bewuste keuze voor Belgische markt: “ Bij de opstart van The Athlete’s Foot België wil Euretco werken vanuit een lokale Belgische aanpak en organisatie en die koppelen aan de sterktes en kernwaarden van de reeds bestaande Nederlandse organisatie en de internationale visie. Naast de groei in Nederland is België een strategisch heel bewuste keuze.”
Ingmar Kraak, CEO van The Athlete’s Foot, laat weten: “Europa is een van de 5 kernregio’s wereldwijd en ook de snelst groeiende. Afgelopen jaar is The Athlete’s Foot gelanceerd in Frankrijk, Italië, Finland en Ierland. België is een logische aansluiting en de timing is relevant gezien de snelle ontwikkeling van het consumentengedrag. Door de succesvolle samenwerking met Euretco in de Nederlandse markt -waar tot op heden 56 filialen zijn- is vertrouwen geschept dat dit succes met het juiste Belgische team verder uitgebreid kan worden.”
General manager van The Athlete’s Foot in België Peter Linskens is in gesprek met meerdere professionele regionale retailorganisaties die in staat zijn de juiste consumenten middels meerdere filialen in een regio te bedienen. “Vanuit de kennis en ervaring op franchisegebied is voor nieuwe ondernemers ook die stabiliteit gewaarborgd. The Athlete’s Foot streeft naar nationale dekking op de Belgische markt.”
The Athlete’s Foot is begin jaren zeventig opgericht in de Verenigde Staten. Sinds 2012 is het bedrijf onderdeel van het Zwitserse Intersport International, die in 2016 een wereldwijde omzet van 11,5 miljard euro rapporteerde. Inmiddels is de sportketen in 26 landen actief en heeft het meer dan 400 winkels. De ambities zijn groot; tegen 2020 wil het bedrijf 1.000 winkel wereldwijd hebben.
Beeld: The Athlete’s Foot website