• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Expansieplan Cortefiel start in Nederland

Expansieplan Cortefiel start in Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Spaanse modeketen Cortefiel heeft een internationaal expansieprogramma gepresenteerd. Onderdeel van het plan is de samenwerking met V&D, die eerder deze maand werd aangekondigd. Cortefiel heeft shop-in-shops (50-70 vierkante meter) geopend in verschillende filialen van het Nederlandse warenhuis. Zo ook voor het herenmodeconcept Springfield van de groep. Begin september werd ook al een forse expansie in India aangekondigd. Daar gaat het bedrijf, waartoe verder nog Women's Secret (bodyfashion), Milano (herenmode) en Pedro del Hierro (high fashion) behoren, 33 nieuwe winkels openen. Momenteel is Cortefiel in Europa vooral actief in Spanje, Portugal, Frankrijk en België. Nederland was tot nu toe nog een "witte vlek" op de kaart van het Spaanse concern. Op korte termijn staat ook uitbreiding voor Groot- Brittannië, Denemarken en Duitsland in de planning.

De Cortefiel Group zit middenin een periode van verandering. Hij is overgenomen door een consortium van investeringsfondsen (CVC, PIE en Permira) en heeft Alex Cara, voormalig manager bij Nike, en Berta Escudero, hiervoor Proctor & Gamble, aangenomen om de expansie in goede banen te lijden. Ook is een nieuw logistiek centrum geopend in Aranjuez. Naast de genoemde landen is Cortefiel ook in gesprek met partijen in de Balkan, het Midden-Oosten en Noord-Afrika voor de opening van zowel corners als franchises.

Met de formules Springfield en Women's Secret is de groep al met 450 winkels actief in 43 landen. De helft van die filialen wordt op franchisebasis geëxploiteerd. Tot de belangrijkste markten voor deze winkelketens worden Mexico, Rusland en Canada gerekend. Cortefiel heeft meer dan 200 filialen. Belangrijkste markten voor dit merk zijn Spanje, Frankrijk en Azië.