Farfetch zet sterker in op China dankzij deal met JD.com

JD.com heeft 397 miljoen dollar (355 miljoen euro) geïnvesteerd in luxe e-tailer Farfetch. Dankzij de deal krijgt de e-tailer met de techniek en logistiek van JD.com beter toegang tot de Chinese markt.

Farfetch krijgt toegang tot de logistiek, internet financiering, technologie en social media middelen waaronder een WeChat partnerschap van de Chinese retailer. JD.com krijgt daarentegen dankzij het partnerschap een luxe boost en toegang tot Farfetch’s leiderspositie in de luxe mode industrie.

José Neves, oprichter en CEO van Farfetch: “China is de een na grootste luxe markt ter wereld en we zijn verheugd om zo’n gerespecteerde partner te hebben waarmee we onze Chinese klanten kunnen aanspreken.”

Op dit moment heeft Farfetch al een goede voet aan de grond in China, het is partner van 200 luxemerken en 500 multibrand retailers. Het partnerschap ter versterking van de naamsbekendheid van Farfetch, aldus het persbericht.

JD.com wordt dankzij de investering een van de grootste aandeelhouders van Farfetch. Richard Liu, oprichter van JD.com en CEO, zal daarnaast ook bestuurslid worden van Farfetch.

Lees ook: Wie is farfetch?

Beeld: Farfetch Website

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN