• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Fashion-tech start-up Lalaland haalt investering van 2,1 miljoen euro binnen

Fashion-tech start-up Lalaland haalt investering van 2,1 miljoen euro binnen

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Nederlands fashion-tech bedrijf Lalaland heeft een nieuwe kapitaalinjectie binnengehaald, zo blijkt uit een persbericht van het bedrijf. In een financieringsronde heeft het bedrijf 2,1 miljoen euro opgehaald.

Lalaland gaat het bedrag inzetten voor verdere commerciële expansie en het aantrekken van diverse talent, aldus het persbericht. Het bedrijf is gespecialiseerd in het creëren van hyperrealistische modellen door middel van kunstmatige intelligentie. Deze modellen kunnen door bedrijven ingezet worden om producten te tonen op elke voorstelbare maat, vorm en huidskleur. Dit helpt uiteindelijk om een 'meer inclusieve persoonlijke en duurzame winkelbeleving' te creëren voor modemerken, retailers en klanten. De gegenereerde modellen kunnen zelfs worden aangepast aan klantprofielen en specifieke lichaamstypes zodat naar eigen zeggen hyperpersonalisatie mogelijk wordt.

De investeringsronde werd geleid door Orange Wings, Unknown Group en diverse angel-investeerders waaronder Bart de Wilde, Amhar Ford, Thorsten Koch en Christina Caljé.

Lalaland is in 2019 opgericht door Michael Musandu en Ugnius Rimša. De tool vervangt deels de tijdrovende en dure fotoshoots voor producten. Daarnaast maakt de creatie van modellen door middel van AI hyperpersonalisatie mogelijk dat sales stimuleert, retourpercentage en -kosten terugdringt en draagt naar eigen zeggen bij aan een meer inclusieve winkel- en merkervaring.

Lalaland