De Japanse modegroep Fast Retailing heeft grote ambities voor zichzelf. Volgens voorzitter en CEO Tadashi Yanai zal het bedrijf in 2030 een omzet van 30 biljoen yen (221 miljard euro) halen.

Fast Retailing, het moederbedrijf van fast fashion keten Uniqlo, verwacht voor dit boekjaar, dat in augustus afloopt, een omzetstijging van 15,7 procent naar 1,6 biljoen yen (11,8 miljard euro). Voor Yanai, die journalisten toesprak tijdens het jaarlijkse Fast Retailing media evenement, is de 5 biljoen yen daarmee al in zicht, en is de stap naar 30 biljoen zo gemaakt.

Yanai zei eerder al dat Fast Retailing in 2020 een omzet van 5 biljoen yen zou genereren en daarmee de grootste retailer ter wereld zou worden. Het bedrijf timmert hard aan de weg om dat doel te behalen en breidt met een rap tempo uit.

In het eerste kwartaal van het lopende boekjaar opende Uniqlo 62 winkels in het buitenland, waarmee de keten per eind november 695 internationale filialen telde. Volgens Yanai ziet het bedrijf groeimogelijkheden in de Verenigde Staten, China en Europa.

Yanai zei niet bezorgd te zijn over de verminderende groei van China, waar Uniqlo 341 winkels heeft. Hij zei dat het economische klimaat in China minder slecht was dan in Japan.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN