• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Flinke omzetgroei voor Under Armour in Q2, nieuw merk in aantocht

Flinke omzetgroei voor Under Armour in Q2, nieuw merk in aantocht

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De omzet van Under Armour is de afgelopen periode flink gestegen. De Amerikaanse sportretailer rapporteerde in het tweede kwartaal van 2016 een netto-omzet van 1 miljard dollar (908 miljoen euro), een stijging van 28 procent ten opzichte van 784 miljoen dollar (712 miljoen euro) in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst daalde in het tweede kwartaal echter met 58 procent naar 6 miljoen dollar (5,5 miljoen euro). Om de resultaten verder op te voeren, lanceert Under Armour deze herfst het nieuwe merk Under Armour Sportswear, zo heeft het bedrijf bekendgemaakt.

Omzetstijging van 28 procent voor Under Armour in Q2

”De sterke resultaten van dit kwartaal wijzen op een aanhoudende vraag naar Under Armour-artikelen over de hele wereld,” zegt Kevin Plank, voorzitter en CEO van het sportmerk, in reactie op de resultaten. “Met de opening van zestig nieuwe winkels van Under Armour tot nu toe dit jaar, breiden we onze internationale activiteiten uit en resoneren we met de wereldwijde atleet,” aldus Plank.

Het bedrijfsresultaat van Under Armour daalde dit kwartaal met 39 procent en kwam uit op 19 miljoen dollar (17,3 miljoen euro), tegenover 32 miljoen dollar (29 miljoen euro) een jaar eerder. Het bedrijf noteerde een verwaterd verlies per aandeel van 0,12 dollar (0,11 euro) en een verwaterde winst per aandeel van 0,15 dollar (0,14 euro).

De omzet uit groothandelsactiviteiten steeg in het tweede kwartaal met 27 procent naar 635 miljoen dollar (578 miljoen euro), vergeleken met 501 miljoen dollar (456 miljoen euro) in dezelfde periode vorig jaar. De omzet uit retailactiviteiten bedroeg 321 miljoen dollar (292 miljoen euro), een stijging van 28 procent ten opzichte van 251 miljoen dollar (228 miljoen euro) vorig jaar. De netto-omzet uit activiteiten in Noord-Amerika groeide met 22 procent en die uit internationale bedrijvigheid met 68 procent.

De omzet gegenereerd uit de kledingtak van het sportmerk kwam in het tweede kwartaal uit op 613 miljoen dollar (558 miljoen euro), een stijging van 19 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dit werd aangedreven door groei bij zowel de heren- en dameslijnen en golfkleding. De omzet uit schoenen groeide met 58 procent naar 243 miljoen dollar (221 miljoen euro) en die uit accessoires bedroeg 101 miljoen dollar (91,9 miljoen euro), een stijging van 21 procent.

Under Armour lanceert komende herfst een nieuw merk

Onlangs maakte Under Armour bekend deze herfst een nieuw mannen- en vrouwenmerk genaamd Under Armour Sportswear te lanceren. Het nieuwe label, bestaande uit kledingstukken, schoenen en accessoires, richt zich volgens de retailer niet alleen op sporters en bevat producten ‘voor het leven’. De Belgische ontwerper Tim Coppens is aangesteld als creatief directeur van het nieuwe merk, dat verkrijgbaar zal zijn in de flagshipstores in Chicago en New York en verschillende warenhuizen. Ook wordt er een nieuwe webwinkel voor Under Armour Sportswear geopend.

Under Armour verwacht omzetstijging van 24 procent in 2016

Op basis van de huidige resultaten verwacht Under Armour aan het einde van het huidige boekjaar uit te komen op een omzet van 4,9 miljard dollar (4.5 miljard euro), een groei van 24 procent ten opzichte van 2015. Daarnaast zou het bedrijfsresultaat volgens de sportretailer uit moeten komen tussen de 440 en 445 miljoen dollar (400 en 405 miljoen euro), wat neerkomt op een stijging van 8 tot 9 procent ten opzichte van vorig jaar.

”Ons vermogen om het merk te positioneren en de veranderende verwachtingen van consumenten vast te leggen zorgt er in 2016 voor dat we moeten uitbreiden en groeien op nieuwe en andere manieren,” legt Plank uit. “Te beginnen met de lancering van Under Armour Sportswear aankomende herfst, waarmee we op zoek blijven gaan naar nieuwe manier om consumenten aan te trekken.”

Beeld: Under Armour Facebook

Under Armour