(advertentie)
(advertentie)
FNG mikt op enkele tientallen miljoenen voor verdere groei

Modegroep FNG plant een verdere uitbreiding en heeft daar geld voor nodig. Daarom heeft het bedrijf de bank Belfius in de arm genomen voor de uitgifte van obligaties. FNG beoogt ‘een transactie van mogelijk enkele tientallen miljoen euro’.

Het geld is bedoeld voor een uitbreiding van de activiteiten, voornamelijk in België. Recentelijk lijfde FNG Concept Fashion en Suitcase al in. “FNG heeft vanuit haar know-how en eigen brandportfolio plannen om dit multi-brand concept (FNG, red.) verder uit te werken en uit te rollen als een volwaardige omnichannel speler in België,” laat het modebedrijf weten in een persbericht.

Eind 2016 haalde FNG al een bedrag van 32 miljoen euro op via private placement. Ook nu wil het bedrijf via deze constructie een nieuw bedrag ophalen. Belfius zal een een serie van roadshow meetings opzetten, met het oog op een uitgifte van obligaties.

FNG mikt op enkele tientallen miljoenen voor verdere groei

FNG wil met obligaties Brantano verder uitrollen

Met de recente overname van Concept Fashion volgt FNG zijn dubbele strategie om zowel aanwezig te zijn buiten stadskernen als sterker in te zetten op herenmode.“Om Concept Fashion verder uit te bouwen, kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden,” meldde het bedrijf vorige week.

Eind april werd Suitcase eveneens toegevoegd aan het portfolio van FNG, waarmee het modebedrijf de focus voor het eerst ook richt op herenmode. FNG wil nu ook premium segment herenkleding aanbieden en wil dit met de overname van Suitcase versneld uitrollen. Het bedrijf noemt de overname ‘een strategische stap in een groter project’. “FNG heeft vanuit haar know-how en eigen brand portfolio plannen om dit multibrand concept verder uit te rollen in een ‘bakstenen’ versie met als doel een volwaardige omnichannel speler in de markt te lanceren, waarbij het ’curated shopping’ business model de kers op de taart is,” laat FNG in een persbericht weten.

Vorig jaar nam FNG schoenenwinkelketen Brantano over, dat een nieuw winkelconcept kreeg. Met de nieuwe transactie wil FNG ook verder investeren in een versnelde uitrol van het vernieuwde winkelconcept, waarbij naast een ruim schoenenassortiment nu ook bijpassende kleding wordt aangeboden. “Dit nieuwe winkelconcept blijkt een schot in de roos. In sneltreinvaart werden begin 2017 meer dan 30 bijkomende winkels vernieuwd, die tot op heden elk een omzetstijging van 20 procent en meer realiseren,” aldus FNG.

FNG Group NV is een Belgische modegroep met verschillende modemerken, zoals Fred & Ginger, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter, Expresso & Steps. De strategie van FNG is buy-and-build in een consoliderende markt: FNG realiseert meerwaarde ‘door het bouwen en verwerven van retail- en fashion-ketens en door optimalisering van bedrijfsprocessen en creatie van synergiën in de back-office’. Inmiddels realiseert het een omzet van 458 miljoen euro, waarmee het een van de grootste kledingconcerns van de Benelux is. Inmiddels werken er meer dan 1.800 mensen voor het bedrijf, dat 300 winkels heeft en tevens verkoopt via 1.500 multimerkenwinkels.

Beeld: FNG website