Als het aan FNG-topman Dieter Penninckx ligt, dan streeft Brantano in België Zalando voorbij. “Brantano kan zowel offline als online één van de belangrijkste spelers worden, minstens even groot als Zalando, aldus de CEO van moederbedrijf FNG tegen HLN.be.

“Zalando ambieert 5 procent marktaandeel. Wij kunnen met Brantano minstens even groot worden,” aldus de topman. Penninckx noemt het voorbeeld van Wehkamp.nl dat naast Zalando het ook nog steeds heel goed doet. In België is een dergelijke speler zoals Wehkamp nog niet aanwezig. “Wehkamp probeerde het, maar hield het na een half jaar weer voor bekeken. Mode smaken verschillen te sterk, zelfs tussen Nederlanders en Belgen, dat blijkt ook bij onze andere merken. We geloven dus echt dat er naast Zalando plaats is voor nóg online speler, met een meer lokale insteek en aanbod.”

Begin dit jaar werd al bekend gemaakt dat FNG grote plannen heeft voor Brantano. Het merk gaat verder onder drie verschillende formules; Brantano Klassik, Brantano Boutik en Brantano Market. Naast schoenen gaat het merk nu ook kleding verkopen en wordt in Brantano Boutik nu een assortiment tussen het midden tot hoger segment verkocht. Vanaf augustus wordt Brantano.be uitgebreid met duurdere merken. De uitbreiding van het segment is mede mogelijk door de overname van Concept Fashion.