Het Amerikaanse Foot Locker boekte in het tweede kwartaal van het lopende boekjaar een beter dan verwachte omzet en winst. De koers steeg als gevolg met 4,1 procent.

Het bedrijf rapporteerde een winststijging naar 127 miljoen dollar (112,4 miljoen euro) of 94 cent per aandeel, vergeleken met 119 miljoen dollar een jaar geleden. Daarmee overtrof het de FactSet verwachtingen van 90 cent per aandeel.

De omzet steeg met 5 procent naar 1,78 miljard dollar (1,57 miljard euro), hoger dan de FactSet prognose van 1,76 miljard dollar. Ook de vergelijkbare omzet, die met 4,7 procent steeg, overtrof de marktverwachtingen.

Foot Locker is als verkoper van sportschoenen sterk afhankelijk van de trends in gympen, en het succes van het bedrijf valt of staat vaak met de lancering van een nieuwe gymp door Nike, Under Armour of Adidas, meldt RetailDive. Zoals topman Richard Johnson in een persverklaring schrijft: “Foot Locker heeft sterke leidinggevende posities in de atletische industrie, en de belangrijkste daarvan is onze kennis van de vaste klanten van ieder merk dat wij voeren. We delen deze kennis met onze belangrijkste verkopers, waardoor wij in staat zijn de beste, meest trendy schoenen en kledingassortimenten te bieden waar onze klanten naar op zoek zijn, en dit leidt op zijn beurt tot uitstekende financiële resultaten zoals deze.”

In het tweede kwartaal sloot Foot Locker 18 winkels, opende 23 nieuwe filialen en verbouwde of verhuisde nog 64 verkooppunten. Het merk heeft inmiddels 3.401 filialen in 23 landen.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN