Forever 21 sluit naar verluidt 200 winkels vanwege tweede faillissement
bezig met laden...
De Amerikaanse fast fashion retailer Forever 21 staat naar verluidt op het punt om 200 van haar winkels te sluiten, terwijl de exploitant in de VS, F21 OpCo, zich voorbereidt op de start van een faillissementsprocedure.
Volgens bronnen van Bloomberg News zal deze procedure volgende maand van start gaan, waarbij naar verwachting ook een koper gezocht zal worden voor de resterende winkels van de retailer.
Als er geen koper wordt gevonden, zal Forever 21 waarschijnlijk haar retailnetwerk van ongeveer 350 winkels liquideren, aldus het mediabedrijf.
De getroffen Forever 21-winkels zouden al jaren verliesgevend zijn, waarbij het bedrijf er vaak van verdacht wordt royalty's en huurbetalingen te hebben achtergehouden te midden van financiële moeilijkheden.
Het eigendom van Forever 21 blijft in handen van het huidige moederbedrijf Authentic Brands Group, dat het handelsmerk en het intellectuele eigendom van de retailer in licentie geeft aan F21 OpCo.
Op haar beurt zou dit bedrijf nu geassocieerd worden met Catalyst Brands, de eigenaar van JCPenney en Lucky, zoals vermeld door Bloomberg.
Of F21 nu wordt verkocht of geliquideerd door Catalyst, Authentic zou naar verluidt al licentieovereenkomsten voor Forever 21 met andere retailers en distributeurs overwegen.
Forever 21 vroeg in 2019 voor het eerst faillissement aan (Chapter 11) en startte een herstructureringsproces dat resulteerde in de sluiting van verschillende locaties en een terugtrekking uit de Japanse, EU- en Britse markten.
Het werd later overgenomen door Authentic Brands Group, Simon Property Group en Brookfield Property Group, die samen de nadruk wilden leggen op de Gen Z-klanten van de retailer, evenals op snelle marktprocessen en een duurzame toeleveringsketen.
FashionUnited heeft contact opgenomen met Forever 21 en Authentic Brands Group met het verzoek om commentaar.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.uk. Dit artikel is vertaald door Susan Zijp met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.