Forse omzetstijging voor Van de Velde
bezig met laden...
De Vlaamse lingeriefabrikant Van de Velde, bekend van merken als Marie Jo en Prima Donna, meldt dat de omzet in 2014 met 8,8 procent is gegroeid. In 2013 was de omzet van het lingeriebedrijf uit België nog 182,4 miljoen euro. In 2014 is dit flink gestegen naar 198,5 miljoen euro. Like-for-like groeide de omzet met 7,2 procent.
Groothandelsomzet zorgt voor forse omzetgroei
Van de Velde heeft in de eerste helft van 2014 een omzetstijging geboekt van 9,1 procent naar 106,9 miljoen euro. De groothandelsomzet was met 13,8 procent gestegen. Dit was een stuk hoger dan de verwachte 8 procent. De groei was geheel te danken aan de succesvolle lancering van de swimwear collectie Prima Donna Swim.
Omdat badmode in de tweede helft van het jaar geen bijdrage aan de omzet zal leveren, roept het bedrijf op om geen te hoge verwachtingen voor het tweede halfjaar te koesteren. Toch blijft er sprake van optimisme: het aantal voororders voor het komende halfjaar ligt hoger dan die van vorig jaar.
De retailomzet bij Britse Rigby & Peller in Groot-Brittanië steeg met 6,9 procent in Britse pond, like-for-like met 1,8 procent. In Continentaal Europa zag deze winkelketen een stijging van 20,6 procent. De stijging wordt verklaard door een sterke like-for-like groei met 14,8 procent in Duitsland en 14,1 procent in Nederland.
Van de Velde zal de financiële resultaten voor het boekjaar 2014 dinsdag 24 februari 2015 bekendmaken. Het lingeriebedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft inmiddels ongeveer 5000 filialen. Het Belgische lingeriebedrijf is een voorname internationale marktspeler op het gebied van luxe dameslingerie. Het bedrijf voert de eigen merken Marie Jo, Prima Donna, Andres Sarda en Lingerie Styling en bezit daarnaast de retailketens Lincherie, Rigby & Peller, Intimacy en Private Shop.