French Connection is met vier mogelijke kopers in gesprek. Dit meldt Reuters. Het noodlijdende Britse modebedrijf bracht begin van deze maand naar buiten dat het zijn merken in de etalage zet. French Connection topman Stephen Marks zou al door diverse partijen zijn benaderd om zijn aandeel van bijna 42 procent in het bedrijf te verkopen.

French Connection, in de jaren negentig bekend geworden door zijn provocerende FCUK reclamecampagnes, schrijft al zes jaar rode cijfers. Het modebedrijf kampt al jaren met toenemende concurrentie op de high street, van merken zoals ASOS, Zara en Forever 21.

De omzet uit retailactiviteiten daalde in de eerste helft van 2018 met 10,5 procent door de sluiting van een aantal winkels. Toch was het bedrijf, dankzij de kosten reducerende maatregelen die het had getroffen, positief gezind en beloofde het dat het bijna weer winstgevend was.

French Connection liet middels een persverklaring weten dat het verwacht de strategische evaluatie, inclusief het formele verkoopproces, in de eerste helft van 2019 af te ronden.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN