Ganni heeft een aandeel van 51 procent verkocht aan private equity bedrijf L. Catterton. Het Deense merk wil met steun van de investeringsmaatschappij wereldwijd uitrollen.

CEO Nicolay Reffstrup tegenover Business of Fashion: “Ik had het gevoel dat we Ganni tot een punt hadden gebracht waar we op zoek moesten gaan naar een partner, en dat zou iemand zijn die kijkt naar waar wij goed in zijn en dat op internationale schaal uitvoert.” Reffstrup vervolgt met de reden waarom het merk een meerderheidsbelang heeft verkocht: “Een internationaal merk opbouwen vanuit Kopenhagen is moeilijk. We zijn nu op een bepaalde grootte dat het niet logisch was om te zoeken naar een basiskapitaal of een minderheidsinvestering; we hebben een partner nodig.”

L. Catterton is geen vreemde bij modemerken op het gebied van investeringen. Het bedrijf, dat onder andere LVMH en Group Arnault als aandeelhouders heeft, investeerde al eerder in Gant, SMCP en Giuseppe Zanotti.

Reffstrup vertelt aan BoF vooral de Verenigde Staten als een prioriteit te zien omdat het merk ‘extreem goed in de markt resoneert’. Op dit moment is het merk al in 20 markten verkrijgbaar.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN