Gant lanceert nieuwe strategie tijdens NYFW
bezig met laden...
Patrik Nilsson, de CEO van Gant, heeft grote plannen met het modemerk. Als het aan hem ligt, is Gant over vijf jaar het meest toonaangevende lifestyle merk ter wereld. Tijdens New York Fashion Week zal hij de nieuwe strategie van het merk presenteren. Dat melden diverse media.
"We maken de mooiste collecties, maar we creëerden alles voor iedereen in één enorme collectie. Dat heeft consequenties gehad voor onze groei en winstmarges,” licht de CEO de keuze toe. Een vernieuwing van het merk is daarom noodzakelijk.
Gant krijgt drie sublijnen waarmee het merk zich sterker wil positioneren. De eerste twee lijnen bestaan al; het sportieve Gant Originals en het modieuze Rugger. Daar komt nu een derde lijn bij, Gant Diamond G, dat zich richt op zakenreizigers.
Verder blijft het merk zich ook specialiseren in shirts. "Wij zijn shirtexperts en dat moeten we uitdragen,” zegt Nilsson. "Toonaangevend marktleiderschap betekent niet dat we de grootste zullen zijn, maar we willen wel de beste worden."
Gant heeft 750 eigen winkels en is verkrijgbaar in 4.000 multibrand stores in 70 landen wereldwijd.