• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Gap breidt flink uit in Mexico

Gap breidt flink uit in Mexico

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Gap Inc gaat in de Mexicaanse markt uitbreiden; het merk gaat in de komende 4 jaar 60 winkels openen in het land. De expansieplannen volgden op een succesvolle lancering van de Old Navy-lijn. Dat meldt Fashionmag.

Tot 2020 zullen er 60 nieuwe winkels van Gap bijkomen en dat komt neer op 15 nieuwe winkels per jaar volgens het nieuwe expansieplan. Zo zal Gap Inc., dat ook Banana Republic, Intermix en Athleta onder zijn hoede heeft winkels openen in onder andere Mexico City, Irapuato, Monterrey en Playa del Carmen.

In december liet Gap weten dat de groepsomzet 3 procent was gedaald op jaarbasis. De omzet van het merk Gap daalde met 2 procent tegen een daling van 5 procent in 2014. Ook Banana Republic zag de omzet teruglopen met 9 procent, evenals Old Navy met 7 procent. In 2014 groeide Old Navy nog met 8 procent in de decembermaand.

Gap