Garcia: uitbreiding van collectie en personeel na sterke omzetgroei
bezig met laden...
Het Nederlandse jeansmerk Garcia Jeans heeft het afgelopen boekjaar een flinke omzetgroei geboekt in de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) en Italië en reageert daarop met de lancering van de ‘Essential Line’, een nieuwe Never Out of Stock-collectie. Daarnaast wordt het menswear team uitgebreid met twee nieuwe functies, schrijft Sportswear International.
Garcia Jeans zag de omzet in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië afgelopen boekjaar stijgen naar circa 35 miljoen euro, ten opzichte van 27,5 miljoen euro in het jaar daarvoor. In totaal verwacht Garcia in het huidige fiscale jaar uit te komen op een omzet van 85 miljoen euro, een stijging van 21 procent. De herenlijn is met een omzetgroei van 32 procent momenteel het meest belangrijk voor Garcia. Het dameskledingsegment zag een omzetstijging van 17 procent en de omzet van tienerkleding steeg met 19 procent.
In reactie op de goede resultaten lanceert Garcia de nieuwe Essential Line-collectie. Deze bevat alledaagse kledingstukken, waaronder tops, T-shirts, gebreide vesten en broeken voor zowel dames als heren en is vanaf komende juli, in de herfst- en wintercollectie voor 2016, verkrijgbaar.
Vanwege de sterke groei van de herencollectie, heeft Garcia bovendien twee nieuwe functies toegevoegd aan het menswear team. Het denimlabel heeft Florian Wagner benoemd als head of menswear voor Duitstalige landen en Dennis Schühle is aangesteld als menswear accountmanager. Beide heren zijn vijf maanden geleden toegetreden tot Garcia Jeans en waren voorheen werkzaam bij G-Star.
Beeld: Garcia Jeans Facebook