Geox S.p.A wist in het financiële jaar 2017 een totale omzet te genereren van 884,5 miljoen euro. De Italiaanse schoenenfabrikant kwam hiermee uit op een brutowinst van 74 miljoen euro voor aftrek van overheadkosten, vergeleken met 52,8 miljoen euro een jaar eerder. Tezamen met de presentatie van de jaarcijfers maakt het merk bekend dat Matteo Macsazzini per 1 februari toetreedt tot de Raad van Bestuur als CEO.

Het bedrijfsresultaat werd met 30,1 miljoen euro bijna verdubbeld, vergeleken met 15,7 miljoen euro in 2016. Het merk sloot het afgelopen jaar 136 verliesgevende winkels, als onderdeel van een strategiewijziging waarbij de focus meer verschoven wordt naar rendabele markten, zoals de Russische. Op de Europese thuismarkt leverde Geox 3,4 procent in, daar waar de omzetresultaten in Oost-Europa en China met bijna acht procent in de lift zaten.

Aansluitend op de bekendmaking van de jaarcijfers brengt Geox naar buiten dat per 1 februari Matteo Macsazzini toetreedt tot de RvC als CEO. De Italiaan komt over van Gucci, waar hij sinds 2007 werkzaam was en in zijn laatste functie de leiding had over de Amerikaanse activiteiten van het modehuis. Voordat Macsazzini bij Gucci aan de slag ging, was hij in soortgelijke functies werkzaam voor onder meer Giorgio Armani.

Mario Moretti Polegato, voorzitter van de RvC en oprichter van Geox, licht de gepresenteerde cijfers toe in een persbericht: "De prestaties van 2017 weerspiegelen de eerste concrete resultaten van onze nieuwe strategie, die zich richt op het verhogen van de winstgevendheid en het realiseren van een gezond bedrijf. Geox heeft 2017 afgesloten met een stabiele omzet in vergelijking met het voorgaande jaar, dankzij de groei van het wholesale-kanaal en verbeterde omzet in direct geëxploiteerde winkels, die een groei van 2 procent noteerden in de tweede helft van het jaar. Het bedrijfsresultaat is meer dan verdubbeld en de schulden dicht bij nul."

Beeld: Geox

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN