• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Gerry Weber zet consument centraal bij product development

Gerry Weber zet consument centraal bij product development

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more

Gerry Weber International AG reorganiseert per direct de Gerry Weber SBU (Strategic Business Unit). De business unit wordt heringericht als category management organisatie. Op die manier wil het Duitse modebedrijf de afdelingen product development en sourcing vlotter en meer flexibel inrichten, waardoor sneller kan worden gereageerd op korte-termijn ontwikkelingen en trends. Het bedrijf gaat zich verticaal organiseren en stelt de eindconsument centraal in het product development proces.

De organisatorische aanpassingen werden vorige maand al aangekondigd toen Gerry Weber de halfjaarresultaten bekendmaakte en krijgen nu een gezicht. De nieuwe business unit komt onder leiding van creatief directeur Rana Marx en Peter Krosta de nieuw benoemde directeur retail en wholesale van Gerry Weber SBU.

In het persbericht laat het bedrijf weten dat deze stap de focus op het eindproduct en op de consument binnen Gerry Weber versterkt en de design afdelingen ondersteunt. De nieuwe organisatie wordt zichtbaar in een nieuwe centrale 'mock shop' die moet functioneren als communicatie hub voor alle category managers. Het doel is om de profielen van de individuele merken onder de Gerry Weber paraplu aan te scherpen en sterker te positioneren.

In hetzelfde persbericht laat het bedrijf weten dat executive Vice president / Product Reimund Axmann het bedrijf in 2020 verlaat.

Gerry Weber