Giorgio Armani boekt omzetdaling van 5 procent in FY2016
bezig met laden...
In het afgelopen boekjaar daalde de netto-omzet van Giorgio Armani met 5 procent. Ook fiscaal jaar 2017 zal ‘gecompliceerd’ zijn voor het bedrijf. Dat liet de gelijknamige oprichter weten na afloop van de catwalkshow in Milaan tijdens Milan Fashion Week (Men’s).
“Het afgelopen jaar was gecompliceerd, voor ons en voor anderen, en zal ook in het volgende jaar zo zijn,” zei de 82-jarige oprichter. Hij voegde eraan toe dat het modebedrijf ‘heel veel cash’ heeft, maar gaf daar verder geen uitleg over. Volgens Armani heeft de mode-industrie nog een paar jaar nodig om weer op het vorige omzetniveau te komen.
De Giorgio Armani Group rapporteerde een omzetstijging van 4,5 procent tot 2,65 miljard euro in 2015. Daarmee is het bedrijf het op één na grootste modebedrijf na Prada, die in hetzelfde jaar een omzet van 3,55 miljard euro rapporteerde. In 2014 steeg de omzet met 16 procent, waaruit blijkt dat Giorgio Armani ook last heeft van de economische situatie in China, aanslagen en het teruglopende toerisme en de lokale moeilijke omstandigheden.
Het bedrijf is opgericht in 1975 en wordt gezien als een goede kandidaat voor de beursgang.
Beeld: Facebook Giorgio Armani