(advertentie)
(advertentie)
Global Brands Group lanceert Bebe Stores opnieuw

Hoewel het damesmodemerk Bebe Stores de huurcontracten van al haar winkelpanden eerder deze maand beëindigde, lijkt het erop dat het Amerikaanse label niet helemaal van de markt verdwijnt. Dankzij een nieuwe samenwerking met Global Brands Group worden zowel het e-commerce platform als de brick-and-mortar winkels van Bebe opnieuw gelanceerd. Dat melden diverse media.

Het partnerschap tussen beide partijen is gericht op “het vergroten van het klantenbestand en het creëren van een internationale omnichannel aanwezigheid”. Dat stelt Joseph Gabbay, CEO van mede-licentiehouder Bluestar Alliance. Die laatste zal zich blijven bezighouden met de groothandel en het managen van het merk.

“Bebe is een iconisch modemerk met loyale, internationale volgers,” stelt Sandra Campos, de onlangs aangestelde voorzitter van de Bebe-divisie bij Global Brands. “Met Global Brands’ expertise achter ons zien we een enorme kans om een nieuw e-commerce platform te lanceren dat het beste weerspiegelt wie onze klant is en hoe die winkelt.”

De overeenkomst markeert de eerste keer dat Global Brands als licentiehouder een initiatief opricht voor Bebe’s e-commerce platform en de internationale activiteiten van het label.

Bebe Stores gaf afgelopen maart al aan de focus van fysieke winkels naar online te willen verleggen. Het merk bleek te lijden onder zowel een veranderend consumentengedrag als sterke concurrentie en moest daardoor onlangs al haar filialen sluiten. Ook voor Global Brands Group is de samenwerking in lijn met strategische plannen: de groep wil in 2020 een omzet van 5 miljard dollar (4,5 miljard euro) behalen.

Bebe Stores is een Amerikaanse moderetailer met naar eigen zeggen tijdloze kleding, schoenen en accessoires als tassen en sieraden voor dames. Global Brands Group Holding Limited is een in Hong Kong gevestigd bedrijf dat licentiehouder is van modemerken als Under Armour, Kate Spade en Juicy Couture.

Beeld: Bebe Stores Facebook