• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Groen licht voor reorganisatie Hearst, uitgeverij stopt definitief met Vogue, Glamour en Esquire

Groen licht voor reorganisatie Hearst, uitgeverij stopt definitief met Vogue, Glamour en Esquire

Door Nora Veerman

1 jun. 2021

Business

Beeld: Unsplash

Hearst stopt definitief met het uitgeven van Vogue, Glamour en Esquire. Die stap maakt deel uit van een reorganisatie bij Hearst, waarbij de uitgeverij het portfolio terugbrengt van twintig naar dertien merken. In een persbericht meldt Hearst dat het voor dat plan een positief advies heeft gekregen van de Ondernemingsraad. De reorganisatie zal worden doorgezet.

Naast de reguliere Vogue, Glamour en Esquire stoot Hearst ook de merken Vogue Living, ElleEten.nl, Designer Vintage en Fiscalert af. Aanleiding voor de reorganisatie van Hearst is de veranderende vraag van consumenten en adverteerders op de tijdschriftenmarkt, die door de coronapandemie in een stroomversnelling raakte. Om aan de nieuwe marktbehoefte te voldoen, moet Hearst ‘transformeren’, zo schrijft het. Dat betekent onder meer een inkrimping van het portfolio.

Marscha Krouwel, Country Manager bij Hearst Nederland, noemt de reorganisatie ‘een impactvolle, maar noodzakelijke operatie’. Krouwel: “Met een gestroomlijnd en sterk merkportfolio bouwen we aan een toekomstbestendige organisatie. De komende maanden voeren we deze reorganisatie door. Onze organisatie gaat zich daarbij richten op het produceren van mooie producten om onze klanten optimaal van dienst te zijn.”

Condé Nast, de eigenaar van Vogue, Vogue Living en Glamour, wil de uitgave van de merken in Nederland voortzetten met een andere uitgever, meldt Hearst. Wat de plannen voor Esquire zijn is nog niet duidelijk.