H&M Group investeert in e-commerceplatform Centra
bezig met laden...
H&M Group heeft een minderheidsbelang genomen in Centra om de “volgende fase van wereldwijde groei” van de mode-gerichte e-commerceplatformaanbieder te stimuleren.
In een verklaring liet Centra weten dat de strategische investering van H&M Group, waartoe de merken H&M, Cos, Arket, & Other Stories en Weekday behoren, het e-commerceplatform in staat zal stellen “het platform verder te optimaliseren” en de onderzoeks- en ontwikkelingsinspanningen te versnellen op het gebied van direct-to-consumer (DTC), mode wholesale (B2B) en omnichannel mogelijkheden.
Martin Jensen, algemeen directeur bij Centra, zei: “We zijn Centra begonnen met het simpele idee dat er een betere manier is om een wereldwijd modemerk te runnen. Onze aanpak is anders dan de rest van de markt: we richten ons op het bieden van modespecifieke oplossingen die merken helpen opschalen en innoveren op manieren die anderen niet kunnen.
“De resultaten die we hebben gezien met de portfolio merken van H&M laten zien hoe effectief deze aanpak is, en de investering van H&M Group is een blijk van vertrouwen in de waarde die we samen hebben opgebouwd. We zijn verheugd om innovatie te blijven stimuleren en te bewijzen dat er een betere manier is voor modemerken om te gedijen in het snel veranderende handelslandschap van vandaag.”
Centra, opgericht in 2016, biedt e-commerce mogelijkheden voor mode- en lifestylemerken, zoals Paul Smith, John Smedley en Osprey London, evenals merken die eigendom zijn van H&M Group. Momenteel ondersteunt Centra meer dan 300 merken in Europa, Noord-Amerika en Azië.
Nanna Andersen, hoofd nieuwe groei en ondernemingen bij H&M Group, zei over de investering: “We zijn tot nu toe erg onder de indruk van de reis van Centra. Hun vermogen om diepgaande branche-inzichten te combineren met technische innovatie helpt modemerken om echte uitdagingen in e-commerce op te lossen.
“Daarom zijn we er trots op onze samenwerking te versterken door middel van deze investering, ter ondersteuning van de aanhoudende groei van Centra en de volgende fase van hun opwindende reis.”
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.