H&M Group verkrijgt meerderheidsbelang in re-commerce platform Sellpy
bezig met laden...
Re-commerce platform Sellpy krijgt opnieuw een investering van de H&M Group. De modegroep heeft namelijk het minderheidsbelang vergroot naar een aandeel van 70 procent. Dit meldt de H&M Group in een persbericht.
“We blijven investeren in Sellpy omdat we sterk geloven in het bedrijf en de oprichters. Sellpy heeft een uniek circulair business model, wat perfect past bij de visie van de H&M Group om circulair te worden,” aldus Nanna Andersen, hoofd van CO:Lab, de investeringstak van de H&M Group, in het persbericht. De groep investeerde voor het eerst in Sellpy in 2015.
“Tweedehands is een van de snelst groeiende sectoren in de mode industrie. Het biedt een duurzaam, modern en persoonlijk aanbod en winkelervaring. Het is een zakelijke kans die de H&M Group verder wil verkennen omdat het klanten helpt hun kleding een nieuw leven te geven door middel van hergebruik, waardoor het bijdraagt aan het sluiten van de cirkel in mode,” aldus de H&M Group in het persbericht.
“We zijn verheugd om nog nauwer samen te werken met de H&M Group om nog meer mensen de kans te geven om circulair te leven of ze nu in Zweden wonen of ergens anders,” aldus Michael Annör, CEO van Sellpy, in het persbericht. “Met de steun van de H&M Group kunnen we blijven innoveren en bewustzijn creëren.”
Foto vlnr: Nanna Andersen (head of CO:LAB), Philip Gunnstam (co-founder en CFO of Sellpy), Michael Arnör (co-founder en CEO of Sellpy), Oskar Nielsen (co-founder en COO of Sellpy) and Karl-Johan Persson (CEO van de H&M Group) Credit: H&M Group/Mattias Bardå