H&M noteert omzetstijging van 9 procent in Q3
bezig met laden...
Hennes & Mauritz AB (H&M) rapporteert voor het derde kwartaal van boekjaar 2018, dat loopt van 1 juni tot en met 31 augustus, een omzetstijging van 9 procent naar 64.800 miljoen Zweedse kronen (6,2 miljard euro). De Zweedse modegigant noteerde in drie zomermaanden een omzet exclusief btw van 55.821 miljoen Zweedse kronen (5,3 miljard euro).
Het modebedrijf zegt in het persbericht dat H&M’s constante ontwikkelingen en het grotere marktaandeel van de groep heeft bijgedragen aan de bewerkstelligde groei. Echter voegt het bedrijf in het persbericht toe dat de omzet in de belangrijkste markten van de groep, zoals de VS, Frankrijk, Italië en België, in het derde kwartaal werden beïnvloed door de problemen voortkomend uit de implementatie van nieuwe logistieke systemen in het voorjaar.
Hennes & Mauritz AB werd in 1947 opgericht in Zweden. De H&M groep is het moederbedrijf van de modemerken H&M, Cos, &Other Stories, Weekday, Cheap Monday, Arket, Afound, H&M Home en Monki). De modegroep is online actief in 47 markten en heeft 4800 winkels wereldwijd.
H&M-groep publiceert op 27 september de financiele resultaten over de periode die loopt van 1 december 2017 tot en met 31 augustus 2018.