HBC verkoopt outletformule Gilt
bezig met laden...
Hudson’s Bay Company (HBC) heeft dochterformule Gilt Groupe van de hand gedaan. Gilt wordt overgenomen door online outletbedrijf Rue La La, dat maakt het bedrijf maandag middels een persbericht bekend.
Beide e-commerceformules zullen volgens het bedrijf onafhankelijk van elkaar blijven opereren, maar doen dat wel onder de nieuw gecreëerde Rue Gilt Groupe. Met Gilt en Rue La La zal de nieuwe groep naar eigen zeggen een publiek van 20 miljoen consumenten bereiken. De focus ligt op “jonge, welvarende mode- en merkbewuste consumenten”.
“Met het realiseren van recordomzetten en -winst in 2017 is Rue La La klaar om zijn leidende positie in de e-commerce voor outlet verder te versterken,” verklaart Mark McWeeny, CEO van Rue La La. “Met de overname van Gilt en onze evolutie naar een multi-merkenplatform zijn we uitgerust voor een versnelling van groei, innovatie en winstgevendheid,” aldus de directeur.
Rue La La’s voorzitter Michael Rubin verwacht dat de transactie ertoe leidt dat de omzet snel de 1 miljard dollar-grens zal passeren. “Door deze overname bevindt de Rue Gilt Groupe zich op de eerste rang van groeiende e-commercebedrijven. Onze twee verschillende merken beschikken over grote, zeer betrokken klantenbestanden, geavanceerde technologische functies en mobiel leiderschap,” zegt Rubin.
Het Canadese warenhuisbedrijf HBC, dat formules als Saks Off 5th en Lord & Taylor in de portefeuille heeft, kocht Gilt Groupe in 2016 voor 250 miljoen dollar (214 miljoen euro). De deal met Rue La La wordt naar waarschijnlijkheid volgende maand gesloten.
Beeld: Screenshot Gilt website