Hermès heeft een goed financieel jaar achter de rug. Het Franse modehuis zag de omzet in 2017 met 7 procent stijgen, ondanks een kleine dip in december. Dat blijkt uit vandaag gepresenteerde cijfers van het luxemerk.

Hermès wist in het afgelopen jaar een totale omzet te genereren van ruim 5,5 miljard euro. De meeste omzet haalde het luxemerk uit haar Aziatische divisie, welke goed was voor zo’n 2,7 miljard euro. De groei ten opzichte van een jaar eerder bedroeg in Azië (Japan uitgezonderd) 11 procent. Ook Europa deed het met een groei van 8 procent goed, volgens het merk mede door nieuwe winkelopeningen in München en Kopenhagen. De Europese markt zorgde voor een omzet van 1,8 miljard euro.

In het vierde kwartaal steeg de omzet bij gelijke wisselkoersen met 4,6 procent, maar na wisselkoerseffecten werd er een minimale daling van 0,4 procent genoteerd. Definitieve omzetcijfers voor boekjaar 2017 maakt Hermès op 21 maart bekend.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN