• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Hermès zet groei voort met omzetstijging van 5 procent in derde kwartaal

Hermès zet groei voort met omzetstijging van 5 procent in derde kwartaal

De Franse luxegroep Hermès publiceert woensdag een omzetstijging van vijf procent naar 3,9 miljard euro. De groep blijft onverstoord, ondanks een minder gunstig klimaat in de luxesector gedurende enkele kwartalen.

Optimistische toekomst

De fabrikant van de zijden carrés en de beroemde Kelly- en Birkin-tassen blijft optimistisch voor de toekomst. De groep bevestigt zijn ‘ambitieuze’ doelstelling voor omzetgroei op de ‘middellange termijn’, ondanks de ‘economische, geopolitieke en monetaire onzekerheden in de wereld’.

De verkoop van de zadel- en lederwarenmaker heeft, net als die van zijn concurrenten, te lijden onder ongunstige wisselkoersen. Zonder deze wisselkoerseffecten stijgt de omzet echter met tien procent, aldus het persbericht van de groep. Over de eerste negen maanden van het jaar bedraagt de omzetstijging 6,3 procent, tot 11,9 miljard euro.

Als opvolgster van ontwerpster Véronique Nichanian, die 37 jaar lang aan het hoofd stond van de mannencollecties van Hermès, kondigde de groep dinsdag de aanstelling van de dertigjarige Britse Grace Wales Bonner aan. Véronique Nichanian presenteert haar laatste collectie in januari. “Daarna wordt een collectie voorbereid door de studio's”, voorafgaand aan de eerste show van Grace Wales Bonner in januari 2027, aldus financieel directeur Éric du Halgouët.

Haute couture van Hermès niet voor 2027

Het plan om haute couture te lanceren ‘zal niet voor 2027 plaatsvinden’, maar is wel ‘in voorbereiding’, verklaarde hij woensdag tijdens een persgesprek. De verkoop in het derde kwartaal van 2025 was dynamischer dan in het tweede kwartaal ‘in Europa, Amerika en Azië’. Dit werd met name gedreven door de ‘loyaliteit van de lokale Aziatische klantenkring’. In Azië heeft Hermès verschillende winkels gerenoveerd en uitgebreid.

De verkoop in de Amerika's doet het ook goed, met een stijging van 7,2 procent tot 714 miljoen euro, net als in Europa (plus 8,3 procent). In Frankrijk zelf is de groei nog sterker (plus 10,4 procent).

Lederwaren en zadels, de kernactiviteit van Hermès, blijven sterk presteren. Dit is met name te danken aan een ‘sterke vraag naar iconische producten’ zoals de Birkin- of Kelly-tassen, maar ook door de ‘nieuwe collecties’.

In 2025 investeert Hermès meer dan een miljard euro, benadrukte financieel directeur Éric du Halgouët. Een 25e lederwarenatelier is dit jaar geopend in Frankrijk, in de Charente. Hermès is van plan om in de komende drie jaar nog drie ateliers te openen in het land.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.


OF LOG IN MET
Hermès