• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Herstart badmodemerk Réard niet van de grond

Herstart badmodemerk Réard niet van de grond

Door Tessa Guntlisbergen

3 nov 2017

Business

Het is Réard niet gelukt een goede comeback te maken. Slechts één seizoen na haar ambitieuze herlancering stopt het Franse badmodelabel er alweer mee. Dat meldt Fashionnetwork.

De Fransman Louis Réard lanceerde in 1946 de allereerste bikini waarbij de navel van de drager zichtbaar was. Hij bracht het tweedelige badpak onder in een merk, onder de naam Réard. Het label opende een winkel in Parijs en nadat Réard veertig jaar lang bikini’s en badpakken had verkocht, trok het merk zich in 1980 terug uit de modemarkt.

De Schotse zakenman Richard Emanuel besloot, samen met directeuren Grégory Dalizon en Céline Adler, Réard te doen herleven. Het label zou binnen het segment van de luxe resortwear vallen. Afgelopen mei werd een eerste lentecollectie gelanceerd, bestaande uit zo’n vijftig items die op een moderne manier waren geïnspireerd op het oorspronkelijke karakter van Réard. De collectie was verkrijgbaar via de webwinkel en in de Parijse winkel van Colette.

The man who started it all! #LouisReard #ReardParis #ReardRelaunch #1946 #ReardInventedTheBikini

A post shared by Réard Paris (@reardparis) on

Hoewel Emanuel ambitieuze plannen had voor de komende drie jaar, werd afgelopen augustus duidelijk dat het de aandeelhouder aan genoeg kapitaal ontbrak om deze ook uit te voeren. Als gevolg werd Réard in september failliet verklaard, waarna Emanuel direct vertrok. In totaal hebben 11 medewerkers hun baan verloren. De webwinkel is vooralsnog online.

Beeld: Réard website

Badmode
Reard