Huber Groep neemt ondermodemerk Hom over
bezig met laden...
Het merk Hom maakt na 28 jaar de overstap van Triumph naar de Huber Group. Deze stap is het gevolg van een koerswijziging bij Triumph International. Het bedrijf wil het meer focussen op de grootste internationale merken. Huber wil juist uitbreiden op het gebied van exclusief herenondergoed.
Om het handschrift en de kennis waarmee Hom groot is geworden te behouden, zijn Huber en Triumph overeengekomen om Hom in zijn geheel over te dragen. Hoeveel geld is neergelegd voor de overname is niet bekend gemaakt.
Regine Weimar, algemeen directeur van het ondermodemerk, blijft actief in deze functie om de continuïteit van het management te waarborgen. "Dankzij de overname van Hom krijgt Huber toegang tot het exclusieve herensegment. We gaan ervoor zorgen dat Huber meer uit de Franse en Aziatische markt gaat halen en kan profiteren van de reputatie, distributiekanalen en imago van het merk Hom. Bovendien profiteert Hom van Hubers eigen distributienetwerk, zodat we het merk verder kunnen uitbouwen, met name in de Verenigde Staten," zegt Weimar in een persbericht.
Huber is een niet-beursgenoteerd Oostenrijks familiebedrijf dat ondergoed, pyjama’s en zwemkleding produceert en distribueert. Momenteel genereert Huber 60 procent van de omzet in het buitenland.