Hudson’s Bay Company verkoopt merk Lord+Taylor aan Le Tote
bezig met laden...
Hudson’s Bay Company heeft een verkoopovereenkomst gesloten met Le Tote. Het bedrijf verkoopt het merk Lord+Taylor, inclusief de 38 winkels, aan kledingverhuurservice Le Tote. Dit maakt Hudson’s Bay Company bekend in een persbericht. De verkoop van Lord+Taylor is de nieuwste stapt van HBC om de bedrijfresultaten te verbeteren. Eerder verkocht het Canadese moederbedrijf al de Europese tak van Hudson’s Bay aan Signa’s Karstadt.
“We zijn verheugd dat we een overeenkomst hebben bereikt met Le Tote die een nieuw businessmodel voor Lord+Taylor creëert, door mode verhuur en traditionele retail samen te brengen,” aldus CEO van HBC, Helena Foulkes in het persbericht. “Na het bekijken van strategische alternatieven, bleek Le Tote’s innovatieve aanpak en leiderschap het beste voor Lord+Taylor, zijn trouwe klanten en de toegewijde vennoten. Voor HBC bouwt deze transactie verder op eerdere gedurfde stappen, waardoor we ons beter kunnen focussen op kansen voor Saks Fifth Avenue en Hudson’s Bay.”
Het merk Lord+Taylor, het intellectuele eigendom, de digitale kanalen en de 38 winkels wisselen van handen voor 75 miljoen Amerikaanse dollar (67,6 miljoen euro). Daarnaast krijgt HBC een aandeel in Le Tote, twee plekken in de directie van het bedrijf en enkele rechten als minderheidsaandeelhouder.
Rakesh Tondon, de oprichter en CEO van Le Tote: “Sinds we Le Tote hebben opgericht is het onze missie om de grenzen van retail op te zoeken. We willen leidend zijn in de ontwikkeling van manieren waarop klanten in contact komen met een merk en consumeren. We zijn verheugd dat we Le Tote samen kunnen brengen met Lord+Taylor, een bekend merk dat al meer dan twee eeuwen staat voor kwaliteit, stijl en service. Met deze overname zetten we onze reis voort.”