• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Hugo Boss belooft komende vier jaar 5-7 procent omzetgroei

Hugo Boss belooft komende vier jaar 5-7 procent omzetgroei

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het luxe Duitse modemerk Hugo Boss heeft bekend gemaakt dat het gedurende de komende vier jaar een gemiddelde omzetgroei van 5 tot 7 procent (na valutacorrectie) nastreeft. Daarnaast moet de operationele marge naar 15 procent groeien en wil het bedrijf de gewildheid van de merken Boss en Hugo aanzienlijk verhogen. Hugo Boss verwacht het komende jaar opnieuw een duurzame winstgroei.

“We hebben onszelf hoge doelstellingen opgelegd voor de komende jaren,” zei topman Mark Langer in een persverklaring. “We willen sneller groeien dan de markt en verwachten dat onze operationele winst aanzienlijk sterker zal groeien dan onze omzet. De succesvolle focus op onze merken Boss en Hugo ligt hieraan ten grondslag. Ook zullen we de personalisatie van ons aanbod verder versterken en de centrale processen versnellen naarmate we onze strategie verder ontwikkelen.”

Nieuwe strategie ter bevordering van groei

De nieuwe strategie behelst twee strategische prioriteiten: personalisatie en vaart. Daarbij zal Hugo Boss zijn krachten verder uitbouwen: zijn mondiale retailnetwerk, zijn systematische klantenrelatiebeheer en zijn uitvoerige ervaring in maatwerk.

Het bedrijf is ook van plan de zakelijke processen te versoepelen, ervan uitgaand hiermee sneller in te kunnen spelen op de behoeften van klanten en nieuwe markttendensen. De omzetgroei van 5 tot 7 procent per 2022 verwacht het bedrijf te realiseren door de groei van zijn eigen online-activiteiten, een verbetering van de retailomzet productiviteit, het exploiteren van de groeikansen in Azië en de beter dan gemiddelde groei van Hugo in het hedendaagse modesegment.

Hugo Boss wil de omzet uit zijn eigen online-activiteiten verviervoudigen en beoogt een groei van 4 procent van de retailomzet productiviteit. Dit hoopt het bedrijf te realiseren door de optimalisering van het winkelnetwerk, de versnelde verbouwing van bestaande Boss winkels, de uitbreiding van omnichannel diensten en verbetering van het assortiment.

De directie verwacht een omzetgroeitempo in Azië van dubbele cijfers per jaar, waarbij China een belangrijke rol zal spelen. De verwachting is Azie in 2022 goed zal zijn voor 15 tot 20 procent van de totaalomzet. Ook verwacht het bedrijf per 2022 een stijging van de EBITDA marge naar 15 procent, terwijl de jaarlijkse vrije kasstroom tot 2022 tussen de 250 en 350 miljoen euro per jaar zal bedragen.

Hugo Boss handhaaft een dividenduitkering van 60 tot 80 procent van de nettowinst aan aandeelhouders.

Foto: Facebook/Hugo
Boss
Hugo
Hugo Boss