Het Britse schoenenmerk Hunter Boots groeide aanzienlijk in 2014. Het bedrijf, dat bekend staat om zijn modieuze regenlaarzen, rapporteerde een winststijging van 5 procent naar 51,4 miljoen pond (69,6 miljoen euro), terwijl de jaaromzet met 17 procent groeide naar 95,7 miljoen pond (129,7 miljoen euro).

De omzetgroei leidde ook tot een bruto winststijging van 14,6 miljoen tot 15,4 miljoen pond.

CEO James Seuss zei dat de Hunter’s groei te danken was aan het feit dat het bedrijf nu een global lifestyle merk is geworden, met niet alleen laarzen, maar ook jassen, kleding, accessoires en andere soorten schoeisel. Vorig jaar opende het merk zijn eerste flagship store op Regent Street in Londen.

Uitbreiding in het buitenland

Hunter heeft inmiddels een nieuwe website voor Europa gelanceerd, en heeft flink geïnvesteerd in de IT systemen en infrastructuur om de uitbreidingsplannen van het merk te ondersteunen.

Ook is het een joint venture aangegaan met Itochu in Japan, waarmee het in voorjaar 2016 een tweede flagship store in Tokyo zal openen. “Een joint venture met Itochu in Japan stelt ons in de gelegenheid het merk in onze belangrijkste markten verder uit te breiden,” aldus Seuss.

Volgens Seuss genereert Hunter een goede omzet in de Verenigde Staten, de grootste markt van het merk, en ook in andere landen als Canada, Japan, Duitsland en Italië.

Seuss verwacht aanhoudende groei in lopend boekjaar 2015. “De merksegmentatie waar we in 2013 mee begonnen is nu een feit, met een forse verkoop van de nieuwe Hunter Original product categorieën, en de introductie van onze nieuw lijn, Hunter Field,” zei hij. “We zitten momenteel op schema om verdere groei in 2015 te garanderen.”

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN