Hunter omzet stijgt, winst daalt in 2015
bezig met laden...
Het Britse modemerk Hunter, bekend om zijn regenlaarzen, zag de onderliggende winst in boekjaar 2015 met 1,5 miljoen pond (1,74 miljoen euro) dalen naar 14,1 miljoen pond (16,4 miljoen euro) als gevolg van investeringen in nieuwe winkels, magazijnvoorzieningen en het personeel.
De omzet steeg daarentegen met 19 procent naar 113,7 miljoen pond (131,9 miljoen euro). Volgens Vincent Wauters, sinds maart van dit jaar CEO van Hunter, heeft het merk dit te danken aan de uitbreiding van het assortiment met nieuwe schoenenstijlen, jassen en accessoires die het goed deden.
Uitdagend retailklimaat
”We realiseren dat het jaar 2016 in het algemeen een uitdagend retailklimaat presenteerde, met name in Noord-Amerika,” aldus Wauters. “We hebben geïnvesteerd in de basisstukken van het merk, vooral met de introductie in oktober van een kernconcept dat het hele jaar gedragen kan worden.”
De nadruk ligt volgens Wauters vooral op de uitbreiding van het Hunter team, waarbij geïnvesteerd wordt in nieuw talent en de promotie van bestaande werknemers. “De maatregelen die wij genomen hebben in 2016 stellen ons in een sterke positie voor 2017,” aldus Wauters.
Hunter investeerde afgelopen jaar in de opening in maart van een tweede wereldwijde flaghshipstore (het eerste bevindt zich op Regent Street in Londen) in Tokyo. Volgens Wauters doet de vestiging tot nu toe goede zaken. Het merk is ook van plan winkels te openen in New York en Hongkong.
Ook investeerde het bedrijf in de uitbreiding van zijn magazijn en distributie faciliteiten. Voorts werd ook de wereldwijde webshop ontwikkeld.
Hunter is sinds 2012 eigendom van private equity firma Searchlight Capital Partners.
Foto: Hunter Facebook