“Ons winkellandschap is geweldig om in te shoppen en een nieuw unique selling point voor de promotie van ons land bij buitenlandse toeristen,” aldus INretail in een persbericht. Daarom is de brancheorganisatie een samenwerking aangegaan met het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC).

De samenwerking tussen de twee partijen heeft de naam Holland Shopping Alliantie gekregen. De campagne richt zich eerst op de Duitse en Belgische markt. Door samen te werken met influencers willen de partijen diverse shoppingsteden promoten. “Nederland kan zich opmaken voor een hausse van tientallen miljoenen buitenlands toeristen. Die passen niet allemaal in Amsterdam en spreiding is daarom nodig. Daar kunnen veel steden én hun winkels van profiteren,” aldus het persbericht.

“Door influencers uit te nodigen er op hun sociale media kanalen over te vertellen, tonen we buitenlandse bezoekers hoe leuk winkelen in Nederland is.” Zo is er al een bezoek gebracht aan Breda en werd afgelopen weekend ook Haarlem aangedaan.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN