Intellectuele eigendom Hudson’s Bay overgenomen voor 30 miljoen dollar
bezig met laden...
De intellectuele eigendom van de Canadese retailer Hudson’s Bay Company (HBC) is overgenomen in een deal van 30 miljoen Canadese dollar (21,5 miljoen Amerikaanse dollar / 19,1 miljoen euro).
Canadian Tire Corporation (CTC) heeft de stap gezet en aangekondigd een definitieve overeenkomst te hebben gesloten om de HBC Stripes – het streepdesign dat synoniem staat voor HBC – en andere bedrijfsnamen, logo's, ontwerpen en merk handelsmerken, waaronder die van HBC-dochter The Bay, veilig te stellen.
CTC verwacht de transactie, die onderhevig is aan goedkeuring door de rechtbank en andere gebruikelijke voorwaarden, later deze zomer af te ronden. Het bedrijf bevestigde verder dat het “een bod heeft gedaan op een handvol huurlocaties”.
In een persbericht zei de president en CEO van CTC, Greg Hicks, dat de beslissing om de intellectuele eigendom van HBC te verwerven “even strategisch als patriottisch aanvoelt”. Het onderbrengen van HBC onder haar paraplu – waar Helly Hansen, Mark’s en Sportchek al onder vallen – draagt zo bij aan de “portfolio van eigen merken naast andere Canadese favorieten die we hebben gekoesterd en laten groeien”, voegde Hicks eraan toe.
HBC bevestigde in maart dat het faillissementsbescherming zocht als reactie op toenemende financiële druk. Een verklaring destijds deelde dat het strategische alternatieven onderzocht en belanghebbenden betrok om potentiële oplossingen te identificeren om het bedrijf te behouden.
Het retailbedrijf begon vervolgens een winkel-voor-winkel liquidatieproces na het niet vinden van voldoende financiering voor een herstructureringsplan. HBC bevestigde dat het vanaf 25 april zijn resterende zeven winkels in Canada zou liquideren.
Hicks voegde hieraan toe: “Het is ontmoedigend om getuige te zijn van de laatste dagen van weer een geweldige Canadese retailer, en hoewel de omstandigheden jammer zijn, zijn we er trots op om in te springen voor klanten.”
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.