• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Investeerder leent 35 miljoen aan Suitsupply

Investeerder leent 35 miljoen aan Suitsupply

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Het Nederlandse pakkenmerk Suitsupply heeft een bedrag van 35 miljoen euro geleend bij de Amerikaanse investeerder H.I.G. Whitehorse. Met het geld is onder andere de management buy-out betaald. Dat heeft H.I.G. Capital, het moederbedrijf van de investeerder, bekendgemaakt.

Het bedrag van 35 miljoen euro wordt uitgeleend als een zogeheten PIK lening. Volgens HIG Whitehorse is het geld bedoeld om de management buy-out te ondersteunen en om de volgende groeifase en internationale expansie te ondersteunen.

Managing director van H.I.G. Whitehorse Haseeb Aziz laat weten: "Suitsupply is een zeer succesvolle herenkledingretailer met een unieke marktpositie en een groot potentieel voor verdere groei. We zijn blij dat we een aangepaste financieringsoplossing voor het management kunnen bieden om het volledige eigendom van hun bedrijf in handen te krijgen."

Fokke De Jong, oprichter en CEO van Suitsupply, voegt toe: "H.I.G. Whitehorse maakte een zeer grondige analyse van onze activiteiten en begreep onze drijfveer om te groeien en de markten. De creatieve financieringsoplossing zal helpen om verder te groeien in de Verenigde Staten, Azië en Europa."

CEO Fokke de Jong zet in op uitbreiding Suitsupply

Eerder deze maand werd al bekend dat CEO Fokke de Jong weer 100 procent van de aandelen van Suitsupply in handen heeft. Hij heeft zijn medeaandeelhouders Marcel Boekhoorn, Jeroen Schothorst en Ben Kloff uitgekocht. Het trio, bekend van de McGregor Fashion Group, bezat samen een aandeel van 33 procent. Voor welk bedrag de heren zijn uitgekocht wilde de CEO niet kwijt. Wel liet hij weten: “Als je 150 procent van je energie er instopt, dan is het logisch om samen met het management 100 procent van het bedrijf te bezitten.”

Ook liet hij al weten vooral in te zetten op uitbreiding van het merk. “Ik zie nog veel nieuwe mogelijkheden en dan is het logisch om bij te kopen als dat kan. Ik ben totaal niet met een exit bezig,” zei hij eerder tegen Quote. Dat Suitsupply fors groeit werd ook al duidelijk bij de publicatie van de jaarcijfers; in 2014 steeg de omzet van Suitsupply met 30 procent tot 160 miljoen euro. De Jong laat weten dat het label in Europa, Amerika en Azië flink uitbreid. Ook wordt er gewerkt aan een uitbreiding in de Verenigde Staten, waar zich momenteel 16 van de 60 vestigingen bevinden. Op dit moment is het label in 16 landen te koop, waarvan de meeste winkels in Nederland en de Verenigde Staten gevestigd zijn.


SuitSupply