Ondanks een aanzienlijk kleiner verlies in het derde kwartaal, kampte J. Crew met een dalende omzet als gevolg van minder voetverkeer en meer kortingsacties die volgens het Amerikaanse modebedrijf ook in het vierde kwartaal invloed zouden hebben op de omzet.

Het verlies slonk naar 7,9 miljoen dollar (7,4 miljoen euro), vergeleken met een verlies van 759,7 miljoen dollar (716,5 miljoen euro) een jaar geleden, destijds als gevolg van een bijzondere waardevermindering.

Ondanks pogingen om consumenten opnieuw voor zich te winnen en het aanbod terug te brengen tot de sterkste producten - zo werd betaalbare bruidsmode onlangs geschrapt - daalde de omzet in het derde kwartaal met 4,2 procent naar 593,2 miljoen dollar (559,5 miljoen euro). De vergelijkbare omzet - een belangrijke graadmeter voor de stand van zaken - daalde ondertussen met bijna 8 procent.

De omzet van het J.Crew merk daalde met 7 procent, terwijl de vergelijkbare omzet met 9 procent afnam. Daarentegen steeg de omzet bij het goedkopere Madewell met 12 procent, met een vergelijkbare omzetstijging van 4 procent.

J. Crew is sinds 2011 in handen van private-equity firma’s TPG en Leonard Green & Partners. Volgens Bloomberg is de waarde van TPG’s belang in de groep van 478,6 miljoen dollar naar 76 miljoen dollar gekelderd.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN