Jaaromzet Deckers Brands ‘overtreft verwachtingen’
bezig met laden...
Deckers Brands, het moederbedrijf van merken als UGG en Teva, realiseerde in fiscaal jaar 2018 een omzet van 1,9 miljard dollar (1,6 miljard euro), wat neerkomt op een stijging van 6,3 procent ten opzichte van het boekjaar ervoor. Daarmee zijn de verwachtingen overtroffen, zo maakt de Amerikaanse groep duidelijk in een persbericht.
Deckers Brands noteerde een operationeel inkomen van 222,6 miljoen dollar (191 miljoen euro), vergeleken met een operationeel verlies van 1,9 miljoen dollar (1,6 miljoen euro) in 2017. De omzet uit groothandelsactiviteiten groeide met 5,7 procent naar 1,2 miljard dollar (1,02 miljard euro) en detailhandelsverkopen stegen met 7,4 procent naar 715,7 miljoen dollar (611,6 miljoen euro).
“We hebben boekjaar 2018 positief afgesloten en de verwachtingen voor het vijfde kwartaal op rij overtroffen,” reageert CEO Dave Powers. “Het gehele team van Deckers heeft een steentje bijgedragen en buitengewone prestaties geleverd, ondanks de vele obstakels die het bedrijf in de afgelopen twaalf maanden heeft ondervonden,” aldus Powers.
De jaaromzet werd voor het grootste deel vertegenwoordigd door de verkopen van UGG, die 3,9 procent hoger uitkwamen op 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro). De omzet van sandalenmerk Teva steeg met 13,5 procent naar 133,6 miljoen dollar (114,2 miljoen euro), terwijl de resultaten van Sanuk licht daalden met 0,9 procent naar 90,0 miljoen dollar (77,7 miljoen euro). De omzet van sneakerlabel Hoka One One kwam 46,7 procent hoger uit op 153,5 miljoen dollar (131,2 miljoen euro).
Deckers Brands verwacht op basis van de behaalde resultaten volgend boekjaar uit te komen op een netto-omzet van tussen de 1,925 en 1,950 miljard dollar (1,651 en 1,673 miljard euro) uit te komen.
Beeld: UGG