Jonge ondernemers verkopen merk Breaking Rocks
bezig met laden...
Het Nederlandse streetwearlabel Breaking Rocks heeft een nieuwe eigenaar. De jonge ondernemers Milan Daniels (23) en Max Klijnstra (24) hebben hun merk verkocht aan de Moon Lake Group, een bedrijf uit Varsseveld. Hoeveel geld de mannen krijgen voor hun merk is niet bekend. "Daar mogen we contractueel geen uitspraken over doen."
Breaking Rocks verwierf bekendheid als sweatersmerk met ongewone fotoprints: van donuts tot katten die door de ruimte zweven. Het begon als een grapje met een paar sweaters voor vrienden, en groeide uit tot een eigen label met webshop in 2013. Naast sweaters zijn er ook T-shirts en rugtassen met print. Inmiddels wordt het merk volgens de oprichters verkocht in meer dan 23 landen. Het label heeft 125.000 Facebook likes en wordt gedragen door bekendheden als zanger Jett Rebel en presentator Jan Versteegh.
Oprichters Breaking Rocks verkopen merk
Op de vraag waarom de mannen hun merk van de hand doen, antwoordt Daniels: "Als jonge ondernemers voelden we dat we aan de grenzen zaten van hoe wij eigenhandig Breaking Rocks konden laten groeien. De overname was goed voor het merk en geeft ons de mogelijkheid met alle ervaring weer iets nieuws op te zetten."
Daniels en Klijnstra blijven niet bij het merk betrokken. Daniels: "Het gaat om een volledige overname van alle activa, we zijn volledig uitgekocht en zullen geen verdere rol meer hebben bij de expansie van Breaking Rocks."
Dit artikel is op verzoek gewijzigd na publicatie - anonimiteit verleend, de inhoud is ongewijzigd.