Kapitaalinjectie van 330 miljoen euro voor Global Fashion Group
bezig met laden...
Global Fashion Group heeft een succesvolle investeringsronde achter de rug, waarbij 330 miljoen euro is opgehaald. Het bedrag is gefinancierd door de bestaande investeerders, waaronder Rocket Internet.
Wegens grote vraag is de eerder uitgeschreven aandelenuitgifte verhoogt van 300 miljoen naar 330 miljoen euro. In een persbericht laat Rocket Internet weten zelf 68 miljoen euro te hebben ingelegd.
Door de transactie heeft Global Fashion Group nu een waardering van 1 miljard euro, bijna de helft van de waarde van een jaar eerder. Na de investering heeft Rocket Internet een minderheidsbelang van 20,4 procent tegenover een belang van 23,2 procent van voor de transactie.
"Global Fashion Group heeft haar positie als marktleider op het gebied van online mode in vele belangrijke opkomende markten met succes opgebouwd,” zegt Oliver Samwer, CEO van Rocket Internet. “De recente investeringsronde geeft Global Fashion Group het nodige kapitaal om dat pad te blijven bewandelen. We kijken ernaar uit om het werk voort te zetten met het Global Fashion Group team, evenals Kinnevik en andere aandeelhouders van de groep.”
In de Global Fashion Group worden vijf online modebedrijven ondergebracht; Dafiti (Zuid-Amerika), Jabong (India), Lamoda (Rusland & CIS), Namshi (Midden-Oosten) en Zalora (Zuidoost-Azië en Australië). Bij de lancering werd de Global Fashion Group meteen een van de grootste e-commerce platformen ter wereld. Het mode e-commerce platform vertegenwoordigt 23 landen op 5 continenten.
Vorig jaar haalde Global Fashion Group in juli een bedrag van 150 miljoen euro op.
Beeld: Global Fashion Group