Karl Lagerfeld lanceert bruidssieraden
bezig met laden...
Karl Lagerfeld breidt zijn imperium verder uit. Het label van de Duitse modekoning gaat bruidssieraden op de markt brengen in het het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Australië en Canada. Daartoe werd een licentie overeenkomst gesloten met de Amerikaanse sieradenfabrikant Frederick Goldman, Inc.
De sieradencollectie bestaat uit verlovings- en trouwringen uit edelmetaal en/of diamanten, en is vanaf dit najaar verkrijgbaar. Verkoopprijzen zijn niet bekendgemaakt, maar volgens Jonathan Goldman, CEO van Frederick Goldman richten zij zich op de 'designer-bewuste millenial consument'. Het ontwerpteam van Karl Lagerfeld is verantwoordelijk voor het ontwerpen van de sieraden. De licentie is in handen van de onlangs opgerichte Frederick Goldman Luxury group, een nieuwe tak van het Amerikaanse bedrijf, voor premium bruidssieraden.
"Onze verfijnde sieraden licentieovereenkomst met een van de grootste bedrijven in het segment, Frederick Goldman Inc, is een geweldige volgende stap in de ontwikkeling van ons merk,” vertelt Pier Paolo Righi, chief executive van de Karl Lagerfeld Groep in een persbericht. De bruidssieraden zijn een aanvulling op de Karl Lagerfeld's dames-, heren-, en kindercollecties, tassen, accessoires, horloges, eyewear en parfums.
Frederick Goldman stelt de Karl Lagerfeld sieradencollectie voor op de Luxury Jcr beurs in Las Vegas, die van 31 mei tot 6 juni plaatsvindt. Op de beurs worden de distributeurs geselecteerd. In september worden de eerste sieraden uitgeleverd.